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Change4Destination: 13 Vorschläge für öffentlich finanziertes Tourismusmarketing

change4destinationMit dem Konzept Change4Destination unterstüzt Tourismuszukunft seit einigen Jahren Destinationen im Bereich des Online-Marketing. Im Rahmen dieses Projekts luden Tourismuszukunft und Innovation Norway im Juni 2016 einige Experten zum Think Thank nach Hamburg ein.

An zwei Tagen wurde die Zukunft von öffentlich finanziertem Tourismusmarketing diskutiert. Als Resultat wurden 13 Vorschläge dazu in verschiedenen Sessions erarbeitet. Diese hat Tourismuszukunft nun vor Kurzem auf seinem Blog veröffentlicht.

Die Vorschläge haben wir in diesem Beitrag für Sie aufgeführt – eine detaillierte Beschreibung des Projekts sowie der erarbeiteten Thesen finden Sie hier.

 

 

Organisational and Leadership Proposal

1. LOCATIONS OF THE FUTURE ARE ENABLERS, NOT FULFILLERS

Locations of the future require value-orientated leadership with an exceptional network of partners

2. CHANGE CAN ONLY BE ACHIEVED IF YOU’RE WILLING TO MAKE MISTAKES

The creation of safe areas for taking calculated risks encourages innovation

3. LEAD THE WAY, DON’T FOLLOW

Modern leadership and expertise in the use of digital Technology are vital to the future role of public organisations

4. THE ROLE OF INCUBATOR: BREEDING NEW IDEAS, NOT JUST SHOWCASING THEM

Taking on the role of incubator for innovation and growth at the location

Technology Proposal

5. FAST EATS SLOW

Technological and societal changes entail new tasks and quick action

6. DATA QUALITY IS THE CORE TASK

Underpinned by a digital infrastructure, it is possible to add real value for the visitor

7. OPEN UP YOUR DATA SILOS

On a par with global players thanks to an open data strategy and clear rules on use

Marketing and Communication Proposal

8. THE END OF THE WEBSITE

If you´ve left a trail, no matter where, you´ll be found

Brand Proposal

9. THE IMAGE IS DEAD – LONG LIVE THE IDETITY

Guest and Customer Proposal

Guest and Customer Proposal

10. THE CUSTOMER HAS NO BOUNDARIES

The customer not only crosses digital boundaries, but also regulatory ones

Product Proposal

11. PRODUCT QUALITY IS THE KEY

Product focus – in digitized markets the quality of the product is more important than ever

12. EXCEPTIONAL LEADERS INSPIRE PLAYERS

The product, the vision and the experience in harmony with local players

13. HOLISTIC, CROSS-BORDER PRODUCT DEVELOPMENT

As the customer has no boundaries, product development must have none either

Quelle: Change4Destinations 2016 by Tourismuszukunft & Innovation Norway

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